veiligheid verkeer voorzieningen

corona hulp

Toegangspoort voor (hulp)vragen en delen van zorgen

Een laagdrempelige toegang voor inwoners die (hulp)vragen hebben is van belang. Er zijn tal van nieuwe initiatieven voor het aanbieden voor hulp en ondersteuning. De grote diversiteit maakt het echter moeilijk om overzicht te verkrijgen, en om het aanbod bij de juiste hulpbehoevende te krijgen. Daarnaast is de duurzaamheid van het aanbod een vraagstuk. Vanuit M.O.S. hebben we de rol opgepakt om vraag en aanbod zoveel mogelijk bij elkaar te brengen. Daarnaast willen we beschikbaar zijn voor inwoners die zorgen hebben, een gesprek willen voeren of zelf een initiatief willen ontplooien. Om dit te realiseren is achter de schermen hard gewerkt aan een toegangspoort met drie verschillende faciliteiten:

  • Een centraal telefoonnummer (0512-334112) dat vanaf woensdag 25 maart gebeld kan worden. Bellen kan dagelijks, van maandag t/m zaterdag, van 10.00 – 16.00 uur. De telefoon wordt bemand door een frontoffice, de backoffice (overige medewerkers en vrijwilligers) kunnen ingeschakeld worden voor verdere afhandeling waar nodig. Wijkwerkers bieden inzage in de sociale kaart en verzorgen dagelijks een update.
  • Een chatfunctie (maandag t/m zaterdag)
  • Een mailfaciliteit (24/7)

 

De toegangspoort tot deze dienstverlening is www.moswegwijzers.nl.

Op woensdag 25 maart zijn we vanaf 10.00 uur live!!